15 Kasım 2012 Perşembe

Erdoğan: ´Hadlerini bildirmekten kaçýnmayýz´

Erdogan: ´Hadlerini bildirmekten kaçinmayiz´

Yunus Emre Ayvazin haberiTürk Havacilik ve Uzay Sanayii AS (TUSAS) tarafindan gelistirilen ve Türk havacilik tarihinin en önemli isimlerinden Vecihi Hürkusun adini tasiyan, Türk Baslangiç ve Temel Egitim Uçagi (Hürkus), düzenlenen törenle hangardan çikariliyor.Hürkusun uçusu için düzenlene törene katilan Basbakan Recep Tayyip Erdogan, yaptigi konusmada Savunma sanayideki yatirimlara dikkat çekerek, Suriye ve Türkiye üzerine senaryo üretenlere sert mesajlar verdi Büyük ülkelerin her zaman düsmani olur dedi.Iste Basbakan Erdoganin konusmasindan satirbaslari;Basbakan Erdogan yaptigi konusmada Alçakça bir saldiri sonucu kaybolan pilotlarimiz Yüzbasi Ertan ve Tegmen Aksoyun da milletçe bulunmalarini temenni ediyor, ailelerine de sabirlar diliyorum. Bugün aileleri de aramizda bulunan hangarda bulunan uçagimiza ismini veren Vecihi Hürkus ve Nuri Demiraga milletçe çok sey borçluyuz. Bu iki isim Cumhuriyet Tarilimizin son derece önemli sahsiyetleri. Yeni nesil bu iki ismi tanimiyorlar, verdikleri büyük mücadeleyi yeterince bilmiyorlar. Vecihi Bey ve Nuri Bey tüm kisitlamalara ragmen eksilmez bir umutla Türkiyede havacilik sektörünün gelismesi için örnek bir mücadele yürüttüler, büyük sikintilara maruz kaldilar. Basarilari yeterince takdir edilemedi. Yunus zor sartlarda yasamis olmalarina ragmen savunma sanayine isimlerini silinmeyecek sekilde yazdirdilar. Onlarin hayat hikayeleri film, kitap oldu. Bu anlamli günde kendilerini tekrar rahmetle yad ediyor, milletçe sükranlarimi ifade ediyorum. TUSAS bundan 40 yil önce kendi uçagini kendin yap kampanyasi çerçevesinde kurulmus, 1980li yillara kadar TUSAS beklenen adimi atamadi. Yabanci uçaklarin lisansli üretimleri TUSASta basladi. TUSAS, neredeyse kapanma noktasina gelmisti. 2005 Yilinda biz TUSASi adeta yeniden canlandirdik ayagakaldirdik. Yabanci hisseleri satin aldik. Milli teknolojiye dayali havacilik projelerini ardi ardina baslattik. Buraya gelmeden önce ANKAnin uçuslarini ve termal kamera görüntü aktarmasini izledik. Hamdettik, sükrettik, bugünü gördük dedik. Emre Artik Insansiz Hava Aracimiz var. Atak helikopteremizin basarili manevralari ile gögsümüzü kabartti onu izledik. Önümüzdeki yil artik savas helikopterlerimizi kendi bu gördügünüz tesislerden üretmek suretiyle temin edecegiz. Göktürk gözlem uydumuz da hazirlaniyor insallah onunla da gurur ve mennuniyet duyduk. 1911 yilinda iki ithal uçakla baslayan havacilik tarihimizde bugün artik kendi uçagini kendi helikopterini ve uydusunu imal eden bir seviyeye ulasmis durumdayiz. ANKA ile dünyadaki üç ülkeden 1i Türkiyedir. ATAK helikopteri ile uydumuz ile bu sistemi dünyada yapan bir kaç ülkeden biri Türkiyedir. Türkiye savunma sanayinde de artik söz sahibidir. HIÇBIR ÜLKENIN TOPRAKLARINDA GÖZÜMÜZ YOKBiz Ankara için savunma ve havaciligin kalbi olma hedefini geçen yil belirlemistik ve bunu açikladik. Ankaranin Kazan ilçesinde ihtisas organize sanayi bölgemiz hizla yapilaniyor. Çikardigimiz yeni tesvik uygulamamizla da savunmayi ve havaciligi destekleyecek daha büyük yatirimlari görecegiz. Yolcu uçagi projemiz de bu bölgede baslayacak. Umuyorum ki Türkiye bu alanda da kendisini ispat edecektir. Biraz sonra üretim hattini terkedecek olan HÜRKUS uçagimiz, gerektiginde silahlandirma dahil çok maksatli kullanilabilecek bir aracimiz. TSK dünyanin en eski ordularindan biridir. Türkiye olarak büyük yatirimlarla elde ettigimiz basarilar. Dünyada artik biz Savunma Sanayinde de güçlendigimizin ifadesidir. Dünyanin en güçlü ordularindan birini biz artik kendi imalatimizla, kendi mühendislerimizle ve onlarin ortaya koydumuz eserlerle donatiyoruz. Yas ortalamasi 30un altinda bir ekip. Bu çok önemli. Gelecek Türkiyenindir. Bu noktada önümüz açik. Burada savunma kavraminin altini özellikle çiziyorum. Biz Türkiye olarak, Türk Milleti olarak saldiri niyetinde degiliz. Biz, barisi korumak, istiklalimizi korumak, Türkiyeye birlik ve bütünlügümüze yönelik her tehdidi bertaraf etmek, savunmak için yatirim yapiyoruz. Bizim hiçbir ülkenin topraklarinda asla ve asla gözümüz yok. Bize yönelik tehditlere karsi da var olan gücümüzle ayni zamanda tarihimizden aldigimiz güç ve ilhamla en sert çekilde cevap vermekte de tereddüt etmeyiz. Türkiyenin büyüklügünü test etmeye kalkanlara da hadlerini bildirmekten asla kaçinmayiz. Büyük devletlerin düsmanlari olur. Büyüyen ve etkili güç haline gelen devletlerin hasimlari olur, düsmanlari olur, çekemeyenleri olur. Büyüdükçe gelistikçe ilerledikçe belli çevreler Türkiye üzerine senaryolar üretecektir. Allahin izniyle biz bunlarin hepsini asacak bertaraf edecegiz. 2023 hedeflerine kararlilikla yürüyecek, dünyanin en güçlü 10 ülkesinden biri oldgumuzu ispat edecegiz. Ben bu projenin hayirlara vesile olmasini gönülden diliyor, bir kez daha katki veren emek veren her bir arkadasimiza sahsim, ülkem ve milletim adina tesekkür ediyor, hepinizi sevgiyle saygiyla selamliyorum dedi.Basbakan Erdogan, Hürkusu inceledikten sonra gazetecilere açiklamalarda da bulundu. Erdogan yaptigi açiklamada Atak Helikopterlerimizde seri üretime baslamis durumda. Türkiye savunma sanayinde çok çok önemli projelerini hayata geçiriyor. Bunun yaninda daha önce denizde bir çok üretimini yapmaya baslamisti. Denizalti ya viarincaya kadar, firkateynlere varincaya kadar, zirhli araçlar, tanklar üretimleri devam ediyor. Bugün biizim için çok çok anlamli oldu. Göktürk ayrica hayati bir proje ve onun da çok kisa bir zamanda uyduya firlatilacak onun adimi atiliyor. Bu da Türkiyenin nereden nereye geldigini göstermek bakimindan önem arz ediyor. Emegi geçen tüm teknisyenlerimize, isçilerimize basarilarinin artarak devamini diliyorum. Ankara Savunma Sanayinin merkezi olacak demistik. Bu yatirimlar bunun en açik ispatidir. Bundan dolayi gayet mutluyum. Burasi daha da büyüyerek devam edecek.[page_end]ZAMANLAMA DIKKAT ÇEKICIPlanlanmis bir törendi. Tevafuk oldu diyebilirim. Son iki üç gün içinde planan degil, aylar öncesinde belli olan bir törendi. Bugün de bunu gerçeklestirmis olduk. Ben inaniyorum ki en az sizin kadar bende duygulandim. dedi.Hürkus hangardan çikiyorTürk Havacilik ve Uzay Sanayii AS (TUSAS) tarafindan gelistirilen ve Türk havacilik tarihinin en önemli isimlerinden Vecihi Hürkusun adini tasiyan, Türk Baslangiç ve Temel Egitim Uçagi (Hürkus), düzenlenen törenle hangardan çikariliyor.Hürkus hangardan çikiyorBugün hangardan çikarilan Hürkus ilk uçusun 2013 yilinda gerçeklestirecek. Su ana kadar proje için 150 milyon dolar harcandi ve 4 tane uçak yapildi. Uçaklarin bazi küçük parçalari disinda tamami yerli üretim. Hürkusun malzemeleri disinda yazilimi da tamamen Türk mühendisleri tarafindan yapildi. Iki kisilik egitim uçagi Hürkusun maksimum hizi ise saatte 574 kilometre.Bu arada törenin düzenlendigi alanin üzerinde uçan yerli Insansiz Hava Araci Ankanin tören alanindan çektigi görüntülerin dev ekranda davetlilere izletilmesi ilginç görüntüler olusturdu.ÇALISMALAR 2006 YILINDA BASLADITürkiyenin havacilik ve uzay merkezi TUSAS in 2006 yilinda çalismalarina basladigi Hürkus, Türk mühendislerin ürettigi özgün egitim uçagi niteliklerine sahip.Avrupa Sivil Havacilik Otoritesi EASA CS 23 kurallarina göre tasarlanan egitim uçaginda, ögretmen ve ögrenci pilot arka arkaya oturabiliyor. Tek turboprop motorlu bir konfigürasyona sahip olan Hürkusun, gece ve gündüz görev yapabilme kabiliyeti bulunuyor.Genel kullanim, aletli uçus, seyrüsefer ve formasyon egitim asamalarini gerçeklestirebilme amaciyla üretilen Hürkusda, standart uçak sistemlerinin yani sira, kabin basinçlandirma, koltuk firlatma sistemi, uçak üzeri oksijen üretimi sistemi (OBOGS) de yer aliyor.Türkiyenin, gelismis bir hava aracinin tüm unsurlariyla birlikte hazirlanan ilk projesi Hürkusun tasariminda 50 mühendis, seri üretim safhasinda ise 50 mühendis ve 350 teknisyen çalisti.TUSAS tesislerinde yarin gerçeklestirilecek törene Basbakan Recep Tayyip Erdogan da katiliyor.VECIHI HÜRKUS KIMDIR?6 Ocak 1896 tarihinde Istanbulda dogan Vecihi Hürkus, askeri egitiminin ardindan katildigi 1. Dünya Savasinda uçak düsüren ilk Türk pilotu oldu.1918 yili yaz basinda Yesilköyde konuslanmis 9. Harp Tayyare Bölügünde görev alan Hürkus, bu bölükte görevliyken bir av uçagi tasarimi yapti. Hürkusun bu projesi Mondros Ateskes Anlasmasinin imzalanmasiyla yarim kaldi.1930lu yillarda ilk Türk Sivil Havacilik Okulunu (Vecihi Sivil Tayyare Mektebi 1932) açan Hürkus, okulda ilk Türk kadin pilotu Bedriye Gökmen ile birlikte 12 pilot yetistirdi.1954 yilinda Türkiyenin ilk sivil havayolu sirketi Hürkus Havayollarini kuran Vecihi Hürkus, 16 Temmuz 1969da Gülhane Askeri Tip Akademisi Hastanesinde vefat etti.[page_end]NURI DEMIRAG KIMDIR?Nuri Demirag, Mühürzade Mehmet Nuri Bey (1886; Divrigi, Sivas - 13 Kasim 1957, Istanbul), Türk is adami, siyasetçi.Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryollari insaatinin ilk müteahhitlerindendir. Türkiye'nin 10 bin kmlik demiryolu aginin 1250 km'lik bölümünün insasini gerçeklestirmis ve bu nedenle kendisine Mustafa Kemal Atatürk tarafindan "Demirag" soyadi verilmistir. Cumhuriyet döneminin sayili zenginleri arasina girmis ve hayirseverligi ile taninmis bir is adamidir.Türkiye'de ilk uçak fabrikasinin kurulusu, ilk sigara kagidi üretimi, ilk yerli parasüt üretimi gibi ilkleri gerçeklestiren, Istanbul Bogazi üzerine köprü yapilmasi, Keban'a büyük bir baraj yapilmasi düsüncelerini ilk kez gündeme getiren kisidir. Özellikle havacilik sanayisinde basarilari ile anilir.Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk muhalafet partisi olan Milli Kalkinma Partisi'nin kurucusudur. Demirag, 13 Kasim 1957'de Istanbul'da seker hastaligi nedenile hayatini kaybetti. Zincirlikuyu Mezarligi'na defnedildi.Uçak FabrikasiDevrin en zengin is adami olan Demirag[4], 1936 yilinda devletin ilk uçak fabrikasina kurma girisimine basladi. O yillarda ordunun uçak ihtiyaci halktan ve zengin isadamlarindan toplanan bagislarla karsilanmaktaydi. Kendisinden uçak satin almak için baslatilan bir bagis kampanyasina katilmasi istendiginde "Benden bu millet için bir ?ey istiyorsaniz, en mükemmelini istemelisiniz. Mademki bir millet tayyaresiz yasayamaz, öyleyse bu yasama vasitasini baskalarinin lütfundan beklememeliyiz. Ben bu uçaklarin fabrikasini yapmaya talibim." sözleriyle karsilik vermisti[4].Fabrikayi memleketi Divrigi'de kurmayi planlamisti. Ancak öncelikle Istanbul'da bir deneme atölyesi kurulacakti. Bu amaçla Çekoslovak bir sirketle anlasti. Istanbul'da Barbaros Hayrettin Pasa Iskelesi'nin yaninda atölye binasi insa edildi (Deniz Müzesi'nin solunda bulunan büyük sari bina). Deneme uçuslarini yapabilmek için Yesilköy'deki Elmaspasa Çiftligi'ni satin aldi ve üzerinde büyük bir uçus sahasi, hangarlar ve uçak tamir atöleysi yaptirdi. Uçus sahasi, Avrupa'nin en büyük havalimani olan Amsterdam Havalimani büyüklügünde idi[4]. Bu alan, günümüzde Uluslararasi Istanbul Atatürk Havalimani olarak kullanilir.Uçaklari kullanacak Türk pilotlarin yetismesi için bir havacilik okulu kurmak gerekiyordu. Pistin bulundugu arazide Gök Okulu kuruldu. Okul, 1943 yilinda kadar 290 pilot yetistirdi. Yesilköy'deki Gök Okulu'ndan önce Divrigi'de de bir Gök Ortaokulu açti. Sivas'in hiçbir ilçesinde ortaokul yokken açilmis bu okulda ögrencilerin tüm masraflari karsilaniyor; ögrenciler havaciliga özenmeleri için Istanbul'a getirtilip uçus dersleri veriliyordu.[3]Besiktas'taki uçak fabrikasinda üretilecek uçak ve planörlerin planini Türkiye'nin ilk uçak mühendislerinden Selahattin Resit Alan çizdi. 1936'da ilk tek motorlu uçak üretildi ve ND-36 adi verildi. 1938'de NuD-38 adli çift motorlu 6 kisilik yolcu uçagi yapildi. NuD-38, 1944 yilinda dünya havaciligi yolcu uçaklari A sinfina alindi. Ilk uçak siparisini 1938 yilinda Türk Hava Kurumu (THK) verdi.Nuri Demirag, havacilik alaninda çalismalarina 1939'da Türkiye'nin ilk yerli parasüt üretimini gerçeklestirerek devam etti. 1941'de tamamen Türk yapimi ilk uçak Istanbul'dan Divrig'e uçtu. Nuri Demirag'in oglu ve Gök Okulu'nun ilk mezunlarindan olan Galip Demirag, bu uçusta pilot idi[4].THK tarafindan siparis edilen 65 planör kisa sürede teslim edildikten sonra; NuD-36 adli 24egitim uçagi tamamlanmis, deneme uçuslari Istanbul'da gerçeklesmisti.Uçak Atölyesi'nin KapanmasiTHK'nin siparisi olan ve son olarak Istanbul'dan Eskisehir'e uçan uçaklarin teslimi için Eskisehir'de bir kez daha test uçusu yapilmasi talep edilmisti. Test uçusunu uçus tecrübesi az olan basmühendis Selahattin Alan'in kendisi yapti ve inis sirasinda kaza geçirerek hayatini kaybetti. Bu kazadan sonra THK siparisi iptal etti. Nuri Demirag, mahkemeye verdigi THK ile yillar süren bir mahkeme sürecine girdi. Mahkeme THK lehine sonuçlaninca fabrika ve Gök Okulu kapandi;Besiktas ta üretilen uçaklarin uçus deneme testleri ve gök okulu için yapilan pistler, hangarlar, üzerlerindeki bütün yapili binalar o yillarda Dünyanin en büyük havalimani Amsterdam Havalimani büyüklügündaki bütün kurulu tesisler istimlak edildi. Bu havalimani günümüzdeki Atatürk havalimanidir. Ispanya, Iran ve Irak'tan alinan siparisler engellendi; elde kalan uçaklar hurdaciya satildi[6]. Nuri Demirag'in davayi kaybettikten sonra hükümet üyeleri ve cumhurbaskanina mektuplar yazarak yanlisligin düzeltilmesi için yaptigi girisimler basarisiz oldu; fabrika tekrar açilamadi.
Kaynak: http://www.moralhaber.net/
Haberi Oku
Etiketler: , Türkiye Haberleri, internet, Kitap Haberleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder