Izmir Körfezi´ni temizleyecek gemi gün sayiyor

Imalatlari Çigli ve Tuzla'da yapilan gemiler, temmuz ayinda teslim edilecek. 14 metre derinligi tarayabilecek kapasitedeki gemi, saatte 800 ton çamuru, dubalarla 1,5 kilometre uzaga tasiyabilecek. IZSU, halen DLH tekneleri ile yapilan tarama çalismalarinda günde sadece bin metreküp civarinda tarama yapabiliyor. Tarama gemisi, bir saatte ortalama 800 ton çamuru, yani yüzde 20'si çamur ve yüzde 80'i su olan 4 bin ton malzemeyi, 1-2 kilometre uzaga aktarabilecek kapasitede olacak. IZSU'nun kesici-emici tip gemisi ile onu tasiyacak römorkörün alimi için açtigi ihaleleri kazanan yerli firmalar, yogun bir tempoda imalatlari sürdürüyor. Römorkör, Istanbul Tuzla'daki tersanede hazirlanirken Çigli Ata Sanayi Sitesi'nde de kesici-emici tip tarama gemisi imal ediliyor. IZSU Genel Müdürlügü de hazirliklari yakindan takip ediyor. Geçen aylarda Italya'ya giderek makinelerin deneme asamasina katilan yetkililer, geçen günlerde de Tuzla Tersanesi'ndeki çalismalari yerinde incelemisti. IZSU bürokratlari, bu kez Çigli'de, yapimi devam eden tarama gemisinin imal edildigi atölyeyi ziyaret etti. Kaptan köskü ve geminin gövdesini inceleyen IZSU Genel Müdürü Ahmet Alpaslan, firma yetkililerinden çalismalar hakkinda bilgi aldi. Kesici-emici tarama gemisinin Büyük Körfez Projesi'nin önemli asamalarindan biri oldugunu söyleyen Genel Müdür Ahmet Alpaslan, yaklasik 9,5 milyon liralik yatirimla IZSU'nun bu gemileri alarak teknolojik çalismalarina bir yenisini daha ekledigini belirtti. Gemileri temmuz ayinda teslim alacaklarini söyleyen Alpaslan, su bilgileri verdi: "Körfezde temizlik çalismalarinda bu gemiyi kullanacagiz. Son derece modern bir teknoloji ile daha hizli çalisarak, daha büyük isler ortaya çikaracagiz. Büyük Körfez Projesi'nin en önemli çalismalarindan birisini gerçeklestirecegiz. Diger çalismalar da kiyi düzenlemeleri ve gözlem faaliyetleri. Körfezin matematiksel modelinin yapilmasi için Dokuz Eylül Üniversitesi Deniz Bilimleri ve Teknolojisi Enstitüsü ile ortaklasa çalisiyoruz. Bir yandan teorik, diger yandan teorigin pratige yansimasi ile körfezde kisa sürede büyük gelismeler kaydedecegiz. Yakin zamanda bu modern teknoloji ile körfezi yüzülebilir seviyelere getirebilecegimizi ümit ediyoruz." Üç atölyede ikisi Italyan, üçü Türk bes gemi mühendisi ve 22 kisiden olusan ekiple Çigli Ata Sanayi Sitesi'nde tarama gemisi imal ediliyor. Çelik konstrüksiyonlar tamamlandi. Güç ünitelerinin montajini, Italyan ve Türk mühendisleri birlikte yapiyor. Körfezin dibini temizleyecek kesici baslik da Italya'dan geldi ve birkaç gün içinde monte edilecek. Elektrik isleri ve boyadan sonra gemi tamamen hazir olacak. Tuzla Tersanesi'nde hazirlanan römorkörün ise sadece elektrik ve boyama isleri kaldi. GEMILERIN ÖZELLIKLERIIzmir Büyüksehir Belediyesi'nin tarama gemisi kesici-emici birimi, tarama bomu ve destekleri, tarama pompasi ve aksesuarlari, kaziklar, bom ve kazik vinçleri, güç üniteleri ve elektrik sistemlerinden olusuyor. 25 metre uzunlugundaki geminin, çamurlari tasiyacak dubasi var. Taranan malzeme miktari ve tarama derinligi göstergeleri bulunacak. 14 metre derinligi tarayabilecek geminin maksimum kati madde tasima kapasitesi saatte 800 ton, yüzde 20 oraninda kati madde içerdiginde de saatte 4 bin ton olacak. Gemi, dubanin haricinde taranan çamurlarin 1,5 kilometre uzaga tasinmasina imkan verecek düzenekleri içerecek. Asgari yakit sarfiyatiyla çalisacak römorkör ise tarama gemisinin nakliyesinde kullanilacak. Türk ve uluslararasi loyd kurallarina uygun imal edilen römorkör için KDV hariç 1 milyon 380 bin euro, kesici-emici tip tarama gemisi için de KDV hariç 5 milyon 850 bin lira yatirim yapildi.
Kaynak:
http://www.moralhaber.net/Haberi OkuEtiketler: , Moral Haber, Ekonomi Haberleri, Son Dakika Haberleri
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder